Allah, cel Slavit, S-a descris pe Sine insusi in cartea Sa si prin cuvintele Mesagerului Sau (sallallaahu 'alayhi wa sallam) ca fiind Sublim, Suprem si Grandios. Qur'aan-ul contine foarte multe dovezi referitoare la maretia lui Allah.
Ahlus-Sunnah wal-Jama'ah crede si confirma toate atributele lui Allah fara a le distorsiona intelesul: Allah este deasupra celor sapte ceruri ale Sale, deasupra 'Arsh-ului Sau (‘Arsh = tron), este separat de toate creaturile Sale, iar creaturile Sale sint separate de El.
Acest discurs va furniza dovezile scripturale care se refera la maretia lui Allah, grandoare ce reprezinta o parte indivizibila a aptitudinii inerente de a-L cunoaste pe Allah, inzestrare pe care Allah a oferit-o omenirii.
In pofida faptului ca aqeedah(CREDINTA) maretiei lui Allah este o parte a cunostintelor innascute ale omului si nu poate fi supusa unei argumentatii ipotetice sau filosofice, exista o serie de secte deviante care isi urmeaza capriciile si neaga acest fapt intuitiv si atit de evident. Acesta este motivul pentru care au deformat dovezile scripturale si au manipulate textele astfel incit acestea sa para a fi in acord cu argumentele lor deviate.
Toate atributele divine sint conectate intrinsec cu atributele maretiei divine. Astfel, acceptarea sau respingerea lor trebuie sa fie bazata pe acceptarea sau respingerea Maretiei lui Allah. Oricine crede ca Allah este deasupra tronului Sau - 'Arsh – si este separat de creaturile sale, va crede si in celelalte attribute ale lui Allah, precum si in faptul ca inaltimile se supun vointei Sale, si ca El este marele stapinitor al lumilor. Allah face ce vrea El si isi exercita puterea potrivit dorintelor sale. Slavit fie El!
Allah Preinaltul comanda credinciosilor lui sa caute raspunsul disputelor lor in cartea Sa sau in Sunnah Mesagerului sau (Salallhu alehi wa salam), care spunea: "Si cand orice difera intre voi, cautati raspunsul la Allah si la Mesagerul Sau, daca credeti in Allah si in ziua de apoi. Din acest motiv, cuvintele lui Allah cel Preainalt ca si cele ale Mesagerului sau salallahu alehi wa salam trebuie luate ca si o judecata decisiva si finala. Nici o judecata nu trebuie sa fie mai presus decat a lor in dispute ce au ca subiect principal atributele divine sau orice alta disputa religioasa. Prin accentuarea necesitatii de a ne folosi de ratiune cind trebuie sa stabilim adevarul religious, nationalistii si modernistii si Jahmitii considera ratiunea mai presus decat revelatiile divine.
Adevaratii credinciosi, spre deosebire de cei rationalisti, cred ca Tronul lui Allah este situat deasupra celor 7 ceruri. Ei cred totodata ca dupa ce a creat cele 7 ceruri si pamantul si ceea ce este in el, Allah Preaslavitul a creat tronul Sau.
Allah spune: "Lauda numele Domnului tau Cel Preainalt”.
Din punct de vedere lingvistic, "Preainaltul" este la superlativ, insemanand ca Allah este mai presus de orice si este deasupra tuturor lucrurilor in esenta, putere si invincibilitate.
Comentand acest verset, Ibn al_Qayyim, Allah sa aiba mila de el, a spus: Toti musulmanii in prezent dar si in trecut atunci cand il implora pe Allah sau ii cer ajutorul ridica mainile cu palmele indreptate spre cer. Ei nu isi lasa mainile in jos cu palmele directionate spre pamant. Ei ridica mainile sus, stiind ca Allah se afla deasupra lor. Totodata, atunci cind se roaga musulmanii si se afla in prosternare spun: "Lauda numele Domnului tau Cel Preainalt”.
Daca Allah s-ar afla pretutindeni, asa cum sustin diferite secte deviate, de ce in versetul mai sus amintit nu este scris: "Lauda Stapanul tau (in jurul tau), (sub tine) sau pretutindeni? Allah spune: "Se tem de Domnul lor, de deasupra lor, si fac ceea ce le porunceste."Acest verset se refera la ingerii care se afla deasupra noastra, si deasupra lor este Stapanul lor, Binecuvantatul, Preaslavitul.Ca sa nu fie nimeni confuz, Allah confirma in acest verset ca El se afla deasupra ingerilor care sunt locuitorii cerurilor:
"Cel Milostiv s-a asezat asupra Tronului".
Si: "Domnul vostru este Allah, care a creat cerurile si pamantul in sase zile, iar apoi s-a asezat pe Tron" (7:54)
Tot Allah spune: "Sunteti voi siguri ca Cel din cer nu va lasa sa va inghita pamantul, cand iata ca el se cutremura? Sunteti voi siguri ca Cel din cer nu va trimite asupra voastra o vijelie cu pietre?" (67:17,18)
Renumitii exegeti si comentatori sunt de acord cu idea ca Cel care se afla deasupra cerurilor nu este numeni altul decat Allah care s-a ridicat deasupra tronului Sau intr-o maniera care se potriveste maretiei Lui.
Cei care cred ca Allah se afla pretutindeni isi argumenteaza opinia cu versete cum ar fi: "Si El este Illah in ceruri si Illah de pe pamant!"
Termenul Illah este cuvantul clasic din limba araba, ce inseamna 'cel adorat'; prin urmare, versetul de mai sus s-ar traduce: El este Cel Adorat in ceruri si pe pamant". Ar fi fost de prisos sa se vorbeasca despre existenta lui Allah in ceruri si pe pamant, pentru ca termenul Illah este un adjectiv al lui Allah in timp ce pronumele El din verset este folosit in locul numelui Allah. Prin urmare cand numele Allah inlocuieste pronumele El avem intelesul potrivit al versetului: "Allah este Cel Adorat in ceruri si pe pamant". Dar potrivit sectelor deviate care considera termenul Illah ca si Allah, obtinem un inteles de prisos : "Si Allah este Allah in ceruri si Allah este pe pamant", o propozitie care din punct de vedere gramatical, lingvistic si logic e incorecta. Qatadah, un renumit exeget, interpreteza acest verset astfel: "El este adorat in ceruri si pe pamant".
Imaam al-Aajurri a spus: al-Illah este cel adorat. El este Cel Adorat in ceruri si pe pamant".
Omniprezenta stiintei divine
"Si El, Allah este in ceruri si pe pamant. El stie ceea ce voi tainuiti si ceea ce voi rostiti, dupa cum stie si ceea ce agonisiti voi."(6:3)
In mod paradoxal, cei care neaga ca Allah se afla pe Tronul Sau sustin ca acest verset este unul din argumentele lor. Argumentul lor e dezmintit prin realizarea faptului ca acest verset se refera la stiinta lui Allah si nu la esenta Sa, potrivit unor cunoscuti exegeti. Mai mult, ei afirma ca acest verset demonstreaza ca stiinta lui Allah cuprinde toate lucrurile din ceruri si de pe pamant. Referirea la stiinta divina este foarte clara prin folosirea propozitiei "El stie" de doua ori in acest verset, aceasta putand fi interpretata astfel: "Allah, Preaslavitul, stie ceea ce este ascuns si ceea ce se vede, si El stie ce agonisiti".
Deoarece versetul se termina cu cuvantul "pamant", argumentele lor dubioase ar putea fi luate in considerare dar Allah, Preaslavitul lamureste foarte clar ca stiinta Sa cuprinde toate lucrurile, si nu esenta Sa. Un alt argument dubios este prezentat de cei care neaga faptul ca Allah, Preaslavitul, se afla pe Tronul Sau, luand drept punct de sprijin urmatorul verset: "Oare tu nu vezi ca Allah stie tot ceea ce se afla in ceruri si se afla pre pamnat? Nu exista discutie in taina intre trei fara ca El sa fie al patrulea, nici cinci fara ca El sa fie al saselea, nici mai putini de atat si nici mai multi fara ca El sa fie impreuna cu ei, oriunde s-ar afla. Apoi le vesteste ceea ce au facut, in Ziua Invierii, caci Allah este a toate stiutor."
Ei sustin ca versetul de mai sus semnifica faptul ca Allah se afla in esenta pretutindeni. Acest argument este dezmintit de un renumit exeget, Ibn Katheer care spune: "Aceasta inseamna ca Allah cunoaste foarte bine exprimarile lor, discutiile lor secrete si gandurile lor."
Al-Qurtubi a spus despre acest verset: "El stie si aude sfaturile lor secrete. Acest lucru este dovedit de faptul ca propozia care incepe si incheie acest verset confirma stiinta lui Allah"..............................va urma
Ahlus-Sunnah wal-Jama'ah crede si confirma toate atributele lui Allah fara a le distorsiona intelesul: Allah este deasupra celor sapte ceruri ale Sale, deasupra 'Arsh-ului Sau (‘Arsh = tron), este separat de toate creaturile Sale, iar creaturile Sale sint separate de El.
Acest discurs va furniza dovezile scripturale care se refera la maretia lui Allah, grandoare ce reprezinta o parte indivizibila a aptitudinii inerente de a-L cunoaste pe Allah, inzestrare pe care Allah a oferit-o omenirii.
In pofida faptului ca aqeedah(CREDINTA) maretiei lui Allah este o parte a cunostintelor innascute ale omului si nu poate fi supusa unei argumentatii ipotetice sau filosofice, exista o serie de secte deviante care isi urmeaza capriciile si neaga acest fapt intuitiv si atit de evident. Acesta este motivul pentru care au deformat dovezile scripturale si au manipulate textele astfel incit acestea sa para a fi in acord cu argumentele lor deviate.
Toate atributele divine sint conectate intrinsec cu atributele maretiei divine. Astfel, acceptarea sau respingerea lor trebuie sa fie bazata pe acceptarea sau respingerea Maretiei lui Allah. Oricine crede ca Allah este deasupra tronului Sau - 'Arsh – si este separat de creaturile sale, va crede si in celelalte attribute ale lui Allah, precum si in faptul ca inaltimile se supun vointei Sale, si ca El este marele stapinitor al lumilor. Allah face ce vrea El si isi exercita puterea potrivit dorintelor sale. Slavit fie El!
Allah Preinaltul comanda credinciosilor lui sa caute raspunsul disputelor lor in cartea Sa sau in Sunnah Mesagerului sau (Salallhu alehi wa salam), care spunea: "Si cand orice difera intre voi, cautati raspunsul la Allah si la Mesagerul Sau, daca credeti in Allah si in ziua de apoi. Din acest motiv, cuvintele lui Allah cel Preainalt ca si cele ale Mesagerului sau salallahu alehi wa salam trebuie luate ca si o judecata decisiva si finala. Nici o judecata nu trebuie sa fie mai presus decat a lor in dispute ce au ca subiect principal atributele divine sau orice alta disputa religioasa. Prin accentuarea necesitatii de a ne folosi de ratiune cind trebuie sa stabilim adevarul religious, nationalistii si modernistii si Jahmitii considera ratiunea mai presus decat revelatiile divine.
Adevaratii credinciosi, spre deosebire de cei rationalisti, cred ca Tronul lui Allah este situat deasupra celor 7 ceruri. Ei cred totodata ca dupa ce a creat cele 7 ceruri si pamantul si ceea ce este in el, Allah Preaslavitul a creat tronul Sau.
Allah spune: "Lauda numele Domnului tau Cel Preainalt”.
Din punct de vedere lingvistic, "Preainaltul" este la superlativ, insemanand ca Allah este mai presus de orice si este deasupra tuturor lucrurilor in esenta, putere si invincibilitate.
Comentand acest verset, Ibn al_Qayyim, Allah sa aiba mila de el, a spus: Toti musulmanii in prezent dar si in trecut atunci cand il implora pe Allah sau ii cer ajutorul ridica mainile cu palmele indreptate spre cer. Ei nu isi lasa mainile in jos cu palmele directionate spre pamant. Ei ridica mainile sus, stiind ca Allah se afla deasupra lor. Totodata, atunci cind se roaga musulmanii si se afla in prosternare spun: "Lauda numele Domnului tau Cel Preainalt”.
Daca Allah s-ar afla pretutindeni, asa cum sustin diferite secte deviate, de ce in versetul mai sus amintit nu este scris: "Lauda Stapanul tau (in jurul tau), (sub tine) sau pretutindeni? Allah spune: "Se tem de Domnul lor, de deasupra lor, si fac ceea ce le porunceste."Acest verset se refera la ingerii care se afla deasupra noastra, si deasupra lor este Stapanul lor, Binecuvantatul, Preaslavitul.Ca sa nu fie nimeni confuz, Allah confirma in acest verset ca El se afla deasupra ingerilor care sunt locuitorii cerurilor:
"Cel Milostiv s-a asezat asupra Tronului".
Si: "Domnul vostru este Allah, care a creat cerurile si pamantul in sase zile, iar apoi s-a asezat pe Tron" (7:54)
Tot Allah spune: "Sunteti voi siguri ca Cel din cer nu va lasa sa va inghita pamantul, cand iata ca el se cutremura? Sunteti voi siguri ca Cel din cer nu va trimite asupra voastra o vijelie cu pietre?" (67:17,18)
Renumitii exegeti si comentatori sunt de acord cu idea ca Cel care se afla deasupra cerurilor nu este numeni altul decat Allah care s-a ridicat deasupra tronului Sau intr-o maniera care se potriveste maretiei Lui.
Cei care cred ca Allah se afla pretutindeni isi argumenteaza opinia cu versete cum ar fi: "Si El este Illah in ceruri si Illah de pe pamant!"
Termenul Illah este cuvantul clasic din limba araba, ce inseamna 'cel adorat'; prin urmare, versetul de mai sus s-ar traduce: El este Cel Adorat in ceruri si pe pamant". Ar fi fost de prisos sa se vorbeasca despre existenta lui Allah in ceruri si pe pamant, pentru ca termenul Illah este un adjectiv al lui Allah in timp ce pronumele El din verset este folosit in locul numelui Allah. Prin urmare cand numele Allah inlocuieste pronumele El avem intelesul potrivit al versetului: "Allah este Cel Adorat in ceruri si pe pamant". Dar potrivit sectelor deviate care considera termenul Illah ca si Allah, obtinem un inteles de prisos : "Si Allah este Allah in ceruri si Allah este pe pamant", o propozitie care din punct de vedere gramatical, lingvistic si logic e incorecta. Qatadah, un renumit exeget, interpreteza acest verset astfel: "El este adorat in ceruri si pe pamant".
Imaam al-Aajurri a spus: al-Illah este cel adorat. El este Cel Adorat in ceruri si pe pamant".
Omniprezenta stiintei divine
"Si El, Allah este in ceruri si pe pamant. El stie ceea ce voi tainuiti si ceea ce voi rostiti, dupa cum stie si ceea ce agonisiti voi."(6:3)
In mod paradoxal, cei care neaga ca Allah se afla pe Tronul Sau sustin ca acest verset este unul din argumentele lor. Argumentul lor e dezmintit prin realizarea faptului ca acest verset se refera la stiinta lui Allah si nu la esenta Sa, potrivit unor cunoscuti exegeti. Mai mult, ei afirma ca acest verset demonstreaza ca stiinta lui Allah cuprinde toate lucrurile din ceruri si de pe pamant. Referirea la stiinta divina este foarte clara prin folosirea propozitiei "El stie" de doua ori in acest verset, aceasta putand fi interpretata astfel: "Allah, Preaslavitul, stie ceea ce este ascuns si ceea ce se vede, si El stie ce agonisiti".
Deoarece versetul se termina cu cuvantul "pamant", argumentele lor dubioase ar putea fi luate in considerare dar Allah, Preaslavitul lamureste foarte clar ca stiinta Sa cuprinde toate lucrurile, si nu esenta Sa. Un alt argument dubios este prezentat de cei care neaga faptul ca Allah, Preaslavitul, se afla pe Tronul Sau, luand drept punct de sprijin urmatorul verset: "Oare tu nu vezi ca Allah stie tot ceea ce se afla in ceruri si se afla pre pamnat? Nu exista discutie in taina intre trei fara ca El sa fie al patrulea, nici cinci fara ca El sa fie al saselea, nici mai putini de atat si nici mai multi fara ca El sa fie impreuna cu ei, oriunde s-ar afla. Apoi le vesteste ceea ce au facut, in Ziua Invierii, caci Allah este a toate stiutor."
Ei sustin ca versetul de mai sus semnifica faptul ca Allah se afla in esenta pretutindeni. Acest argument este dezmintit de un renumit exeget, Ibn Katheer care spune: "Aceasta inseamna ca Allah cunoaste foarte bine exprimarile lor, discutiile lor secrete si gandurile lor."
Al-Qurtubi a spus despre acest verset: "El stie si aude sfaturile lor secrete. Acest lucru este dovedit de faptul ca propozia care incepe si incheie acest verset confirma stiinta lui Allah"..............................va urma