Articol pentru cei ce se inchina la Zeul Banului !
SLUJITORII LUI MAMONA
Cazul fratelui I. este îngrozitor. Lumea aceasta este dumnezeul lui, el se închină banului. El n-a tinut seamă de avertizarea care i-a fost dată cu ani în urmă, ca să biruiască iubirea de lume în timpul exercitării tuturor facultătilor lui. Banii pe care i-a câstigat de atunci încoace au fost ca tot atâtea funii spre a-i prinde în plasă sufletul si a-l lega de lume. Mărindu-si averea, a devenit lacom după câstig. Toate puterile fiintei lui sunt consacrate unei singure tinte, să facă rost de bani. Aceasta a fost tinta sa, dorinta fierbinte a vietii lui. El si-a îndreptat toate puterile fiintei lui în această unică directie, până când, în mod practic, a devenit un închinător al lui Mamona. În această privintă, este un nesăbuit. Pilda pe care o dă familiei îi face să creadă că averea trebuie pretuită înainte de cer si nemurire. El si-a educat mintea ani de zile spre a dobândi avere. El îsi sacrifică interesul vesnic pentru comorile acestui pământ. Crede adevărul, iubeste principiile adevărului si îi place să-i vadă pe altii propăsind în adevăr; dar el s-a făcut rob atât de constiincios al lui Mamona, încât se simte legat să-i slujească stăpânului lui cât timp va trăi. Dar cu cât trăieste mai mult, cu atât mai devotat va deveni fată de iubirea lui de câstig, dacă nu se îndepărtează de acest zeu teribil, banii. …
www." target="_blank" rel="nofollow">http://209.85.129.104/search?q=cache:sIQauO00j0cJ:www.
azsromania.org/MarVol2/17SlujitoriiLuiMamona.htm+banii%2
Bmamona&hl=ro&ct=clnk&cd=6&gl=ro
Arghirofilia
desemneaza in mod general iubirea fata de bani, ca si fata de diferite alte forme de bogatie materiala. Aceasta iubire se manifesta prin placerea de a avea bani, prin grija de a-i pastra, prin greutatea de a te desparti de ei si prin neplacerea resimtita atunci cand ii dai.
In ceea ce priveste pleonexia, ea consta in vointa de a dobandi bunuri noi si de a avea cat mai multe. In timp ce, in mod obisnuit, cuvantul se traduce prin "zgarcenie" notiunea trebuie inteleasa intr-un sens mai larg: "aviditate", "cupiditate", "lacomie de bani"
Cu toate ca reprezinta doua stari patimase diferite, iubirea de bani si lacomia dupa averi pot fi puse laolalta, pentru ca amandoua sunt zamislite de una si aceeasi pofta de bunuri materiale si, in fapt, ele chiar merg mana in mana.
Nu banii sau bunurile materiale intra in discutie atunci cand vorbim despre aceste patimi ci atitudinea perversa a omului fata de ele. Rostul banilor si al bunurilor materiale este de a fi folositi pentru traiul zilnic de zi cu zi. Cel lacom ca si cel zgarcit nu respecta acest rol al lor, privindu-le in mod patologic, ca valori in sine, placandu-le mai curand sa aiba bogatii, decat sa se foloseasca de ele. Patima se naste din reaua folosire a puterilor sufletului, in cazul nostru a puterii poftitoare. Sf. Maxim: " nu banii sunt rai, ci iubirea de bani" Nimic nu e rau din cele ce sunt, decat din reaua intrebuintare, care vine din negrija mintii de a cultiva cele firesti.
Caracterul patologic al argirofiliei si al pleonexiei este dat, deci, de reaua folosire a puterii poftitoare, dar si a tuturor celorlalte puteri pe care acestea le implica.
Dar aceasta rea folosire nu se defineste doar in raport cu bunurile materiale. Fundamental, ea se raporteaza la Dumnezeu si priveste, de asemenea, relatiile omului cu semenii sai si chiar cu sine insusi.
(Terap. Bolilor Spirituale - J-C Larchet)
_________________
„ Cel incet la manie este bogat in intelepciune, iar cel ce se manie degraba isi da pe fata nebunia" – Pilde ….
http://209.85.129.104/search?q=cache:KJrjTuzotWwJ:forum.schituldarvari.ro/viewtopic.php%3Ft%3D1737+banii%2Bmamona&hl=ro&ct=clnk&cd=19&gl=ro
Semnele timpului
de Cuv. Paisie Aghioratul
Sfantul Evanghelist Ioan stia ce va face diavolul, precum si proorocii au proorocit ca-L vor vinde pe Hristos pentru "treizeci de arginti" (Zaharia 11, 1-13;), ca-L vor adapa cu otet (Ps. 68, 22), ca-I vor imparti hainele (Ps. 21, 19). Cu 2000 de ani in urma s-a scris in Apocalipsa ca oamenii se vor pecetlui cu numarul 666. "Cine are pricepere sa socoteasca numarul fiarei; caci este numar de om. si numarul ei este sase sute saizeci si sase" (Apoc. 13,18). Pentru evrei numarul 666 este simbolul economiei. Evreii, precum se arata in Vechiul Testament, au pus impozit concret neamurilor pe care le-au supus in diferite razboaie. Impozitul anual era de 666 talanti de aur (3 Regi 10,14 si 2; Par. 9,13). Acum, ca sa supuna toata lumea, pun iarasi acest numar de impozit vechi, care se leaga de trecutul lor slavit. De aceea nu vor sa-l inlocuiasca cu alt numar. Adica 666 este simbolul lui mamona. L-au luat de la greutatea aurului - nu stiau aceasta ce o spune Sfantul Ioan in Apocalipsa - dar nu inceteaza sa fie mamona. Evanghelia insa spune: "sau Hristos sau mamona". "Nu puteti sluji lui Dumnezeu si lui mamona" (Mt. 6,24).
www." target="_blank" rel="nofollow">http://209.85.129.104/search?q=cache:_HpvHzKDkBgJ:www.
razboiulnevazut.org/articol.php%3Fart%3D17+banii%2Bmamona&hl=ro&ct=clnk&cd=49&gl=ro
Mai exista o sansa
Întoarcerea lui Zaheu
În casa vamesului s-a petrecut minunea convertirii, când Zaheu decide: “jumătate din averea mea o dau săracilor si, dacă am năpăstuit pe cineva cu ceva, întorc împătrit”.
http://209.85.129.104/search?q=cache:xQiBOUSyOWAJ:orad
SLUJITORII LUI MAMONA
Cazul fratelui I. este îngrozitor. Lumea aceasta este dumnezeul lui, el se închină banului. El n-a tinut seamă de avertizarea care i-a fost dată cu ani în urmă, ca să biruiască iubirea de lume în timpul exercitării tuturor facultătilor lui. Banii pe care i-a câstigat de atunci încoace au fost ca tot atâtea funii spre a-i prinde în plasă sufletul si a-l lega de lume. Mărindu-si averea, a devenit lacom după câstig. Toate puterile fiintei lui sunt consacrate unei singure tinte, să facă rost de bani. Aceasta a fost tinta sa, dorinta fierbinte a vietii lui. El si-a îndreptat toate puterile fiintei lui în această unică directie, până când, în mod practic, a devenit un închinător al lui Mamona. În această privintă, este un nesăbuit. Pilda pe care o dă familiei îi face să creadă că averea trebuie pretuită înainte de cer si nemurire. El si-a educat mintea ani de zile spre a dobândi avere. El îsi sacrifică interesul vesnic pentru comorile acestui pământ. Crede adevărul, iubeste principiile adevărului si îi place să-i vadă pe altii propăsind în adevăr; dar el s-a făcut rob atât de constiincios al lui Mamona, încât se simte legat să-i slujească stăpânului lui cât timp va trăi. Dar cu cât trăieste mai mult, cu atât mai devotat va deveni fată de iubirea lui de câstig, dacă nu se îndepărtează de acest zeu teribil, banii. …
www." target="_blank" rel="nofollow">http://209.85.129.104/search?q=cache:sIQauO00j0cJ:www.
azsromania.org/MarVol2/17SlujitoriiLuiMamona.htm+banii%2
Bmamona&hl=ro&ct=clnk&cd=6&gl=ro
Arghirofilia
desemneaza in mod general iubirea fata de bani, ca si fata de diferite alte forme de bogatie materiala. Aceasta iubire se manifesta prin placerea de a avea bani, prin grija de a-i pastra, prin greutatea de a te desparti de ei si prin neplacerea resimtita atunci cand ii dai.
In ceea ce priveste pleonexia, ea consta in vointa de a dobandi bunuri noi si de a avea cat mai multe. In timp ce, in mod obisnuit, cuvantul se traduce prin "zgarcenie" notiunea trebuie inteleasa intr-un sens mai larg: "aviditate", "cupiditate", "lacomie de bani"
Cu toate ca reprezinta doua stari patimase diferite, iubirea de bani si lacomia dupa averi pot fi puse laolalta, pentru ca amandoua sunt zamislite de una si aceeasi pofta de bunuri materiale si, in fapt, ele chiar merg mana in mana.
Nu banii sau bunurile materiale intra in discutie atunci cand vorbim despre aceste patimi ci atitudinea perversa a omului fata de ele. Rostul banilor si al bunurilor materiale este de a fi folositi pentru traiul zilnic de zi cu zi. Cel lacom ca si cel zgarcit nu respecta acest rol al lor, privindu-le in mod patologic, ca valori in sine, placandu-le mai curand sa aiba bogatii, decat sa se foloseasca de ele. Patima se naste din reaua folosire a puterilor sufletului, in cazul nostru a puterii poftitoare. Sf. Maxim: " nu banii sunt rai, ci iubirea de bani" Nimic nu e rau din cele ce sunt, decat din reaua intrebuintare, care vine din negrija mintii de a cultiva cele firesti.
Caracterul patologic al argirofiliei si al pleonexiei este dat, deci, de reaua folosire a puterii poftitoare, dar si a tuturor celorlalte puteri pe care acestea le implica.
Dar aceasta rea folosire nu se defineste doar in raport cu bunurile materiale. Fundamental, ea se raporteaza la Dumnezeu si priveste, de asemenea, relatiile omului cu semenii sai si chiar cu sine insusi.
(Terap. Bolilor Spirituale - J-C Larchet)
_________________
„ Cel incet la manie este bogat in intelepciune, iar cel ce se manie degraba isi da pe fata nebunia" – Pilde ….
http://209.85.129.104/search?q=cache:KJrjTuzotWwJ:forum.schituldarvari.ro/viewtopic.php%3Ft%3D1737+banii%2Bmamona&hl=ro&ct=clnk&cd=19&gl=ro
Semnele timpului
de Cuv. Paisie Aghioratul
Sfantul Evanghelist Ioan stia ce va face diavolul, precum si proorocii au proorocit ca-L vor vinde pe Hristos pentru "treizeci de arginti" (Zaharia 11, 1-13;), ca-L vor adapa cu otet (Ps. 68, 22), ca-I vor imparti hainele (Ps. 21, 19). Cu 2000 de ani in urma s-a scris in Apocalipsa ca oamenii se vor pecetlui cu numarul 666. "Cine are pricepere sa socoteasca numarul fiarei; caci este numar de om. si numarul ei este sase sute saizeci si sase" (Apoc. 13,18). Pentru evrei numarul 666 este simbolul economiei. Evreii, precum se arata in Vechiul Testament, au pus impozit concret neamurilor pe care le-au supus in diferite razboaie. Impozitul anual era de 666 talanti de aur (3 Regi 10,14 si 2; Par. 9,13). Acum, ca sa supuna toata lumea, pun iarasi acest numar de impozit vechi, care se leaga de trecutul lor slavit. De aceea nu vor sa-l inlocuiasca cu alt numar. Adica 666 este simbolul lui mamona. L-au luat de la greutatea aurului - nu stiau aceasta ce o spune Sfantul Ioan in Apocalipsa - dar nu inceteaza sa fie mamona. Evanghelia insa spune: "sau Hristos sau mamona". "Nu puteti sluji lui Dumnezeu si lui mamona" (Mt. 6,24).
www." target="_blank" rel="nofollow">http://209.85.129.104/search?q=cache:_HpvHzKDkBgJ:www.
razboiulnevazut.org/articol.php%3Fart%3D17+banii%2Bmamona&hl=ro&ct=clnk&cd=49&gl=ro
Mai exista o sansa
Întoarcerea lui Zaheu
În casa vamesului s-a petrecut minunea convertirii, când Zaheu decide: “jumătate din averea mea o dau săracilor si, dacă am năpăstuit pe cineva cu ceva, întorc împătrit”.
http://209.85.129.104/search?q=cache:xQiBOUSyOWAJ:orad