Ce este puterea?
Putere înseamnă dacă de exemplu eu spun că soarele luminează și tu tot la fel ca mine spui că soarele luminează, iar noi doi avem dreptate amândoi, totuși numai acela care are puterea are dreptate, iar lumea toată dă dreptate numai celui ce are puterea, iar tu care nu ai puterea să fi scuipat în ochi de toată lumea cum că n-ai dreptate chiar dacă zici exact același lucru. Puterea o are acela care are dreptate pentru că are dreptul.
Dar ce este știința?
Știința înseamnă să răspunzi la întrebări și nu să execuți ordine. Sunt foarte mulți care se supără imediat și în cel mai bun caz te ignoră atunci când le pui anumite întrebări care îi deranjează. Știința înseamnă ca numai cuvântul singur să te poată instrui să poți multiplica și tu la fel ceva și nicidecum să ai nevoie să ajungi la o anumită entitate sau loc sacru în care numai acolo se găsește secretul sacru prin care poate fi multiplicat ceva în mod identic.
Sistemele de învățământ de cele mai multe ori sunt niște jocuri ale puterii pentru că ele ignoră sursa științei care este întrebarea. În cele mai multe sisteme de învățământ întrebarea ta este ceva care deranjează discursul ce trebuie impus. Funcționarea sistemelor de învățământ de obicei gravitează în jurul drepturilor de a avea dreptate și nu în jurul întrebărilor care sunt sursa științei.
În spre care ne îndreptăm acum? În spre ce direcție ar trebui să ne îndreptăm? Ce preț am avea de plătit pentru fiecare din aceste două direcții? Și care e prețul care trebuie plătit? Oare cele două viziuni se pot completa? Dacă se pot completa atunci cum trebuie luate deciziile pentru ca să nu mai fie informație impusă și necerută? Cum trebuiesc luate deciziile pentru ca să se realizeze și scopul competenței nu doar scopul dreptului de a avea dreptate? Și ce decizii ar trebui luate?
Eu am făcut mai demult afirmația cum că punerea părților opuse față-n față e cauza pentru care ne putem pune întrebări.
Dacă este așa atunci ce părți crezi tu că ar trebui puse față-n față?
Putere înseamnă dacă de exemplu eu spun că soarele luminează și tu tot la fel ca mine spui că soarele luminează, iar noi doi avem dreptate amândoi, totuși numai acela care are puterea are dreptate, iar lumea toată dă dreptate numai celui ce are puterea, iar tu care nu ai puterea să fi scuipat în ochi de toată lumea cum că n-ai dreptate chiar dacă zici exact același lucru. Puterea o are acela care are dreptate pentru că are dreptul.
Dar ce este știința?
Știința înseamnă să răspunzi la întrebări și nu să execuți ordine. Sunt foarte mulți care se supără imediat și în cel mai bun caz te ignoră atunci când le pui anumite întrebări care îi deranjează. Știința înseamnă ca numai cuvântul singur să te poată instrui să poți multiplica și tu la fel ceva și nicidecum să ai nevoie să ajungi la o anumită entitate sau loc sacru în care numai acolo se găsește secretul sacru prin care poate fi multiplicat ceva în mod identic.
Sistemele de învățământ de cele mai multe ori sunt niște jocuri ale puterii pentru că ele ignoră sursa științei care este întrebarea. În cele mai multe sisteme de învățământ întrebarea ta este ceva care deranjează discursul ce trebuie impus. Funcționarea sistemelor de învățământ de obicei gravitează în jurul drepturilor de a avea dreptate și nu în jurul întrebărilor care sunt sursa științei.
În spre care ne îndreptăm acum? În spre ce direcție ar trebui să ne îndreptăm? Ce preț am avea de plătit pentru fiecare din aceste două direcții? Și care e prețul care trebuie plătit? Oare cele două viziuni se pot completa? Dacă se pot completa atunci cum trebuie luate deciziile pentru ca să nu mai fie informație impusă și necerută? Cum trebuiesc luate deciziile pentru ca să se realizeze și scopul competenței nu doar scopul dreptului de a avea dreptate? Și ce decizii ar trebui luate?
Eu am făcut mai demult afirmația cum că punerea părților opuse față-n față e cauza pentru care ne putem pune întrebări.
Dacă este așa atunci ce părți crezi tu că ar trebui puse față-n față?